دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ|کوچ مارکتر|مدرس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ|کوچ مارکتر|مدرس دیجیتال مارکتینگ

بایگانی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ورودی عبارت است از استراتژی برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق تجربیات و موارد مناسب برای آنها

در این رویکرد برخلاف بازاریابی خروجی مشتری خود به دنبال محتوا می گردد و این استراتژی سعی برجذاب تر کردن آنها دارد .

این رویکرد زمانی موضوعیت می باید که مصرف کننده خود گام های اول خرید مانند جمع آوری اطلاعات را برداشته باشد (استراتژی کششی) در حالیکه بازاریابی خروجی حاصل فلسفه رانشی است

گام های بازاریابی ورودی:

1-جذب : نه جذب بلکه جذب افرادی که با احتمال بیشتری به مشتری و به عبارت دیگر به کسی که اشتراک گذاری انجام می دهد تبدیل می شوند . مهمترین ابزار این گام شامل داشتن درگاه ارتباطی , بهینه سازی موتور جستجو , داشتن مطلبی برای به اشتراک گذاری

2- تبدیل: تبدیل بازدیدکننده ازسایت به کسی که مدنظر ماست از طریق ابزاری مانند : فرم هایی به منظور جمع آوری اطلاعات تماسی , تقاضای عمل , داشتن لندینگ پیج , برقراری تماس و تعامل براساس اطلاعات جمع آوری شده از فرمها

3- نزدیک شدن : تبدیل بازدیدکننده واقعی به مشتری با ابزارهایی مانند : مدیریت ارتباط با مشتری

4- دلشاد کردن : با وجود فلسفه ارتباط بلندمدت به دنبال رضایت بیشتر وی از طریق ابزارهایی مانند : پژوهش , تقاضا به عمل هوشمندانه , متن و پیام هوشمندانه , نظارت اجتماعی (نظارت تمامی نظرات مشتریان )


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

در یک نگاه سطحی هر دو مشابه به نظر میرسند . در درجه اول هر دو در یک فضای آنلاین اتفاق می افتد ونیز هردو تمرکز بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مردم دارند پس تفاوت چیست ؟

اصطلاح «بازاریابی دیجیتال» بین روشهای بازاریابی و کشف (و یا آنچه که ما اکنون می توانیم به عنوان روش های ورودی و خروجی) اشاره کنیم، تفاوت نمی کند. هر دو هنوز هم تحت چارچوب بازاریابی دیجیتال قرار دارند. تاکتیک های بیرونی دیجیتال این موضوع را هدف قرار میدهد که پیام های تبلیغاتی را تا آنجا که امکان داشته باشد به طور مستقیم در مقابل بسیاری از مردم در فضای آنلاین قرار دهد بدون اینکه در نظر بگیرد آیا مرتبط هستند و یا اینکه استقبالی از آن می شود!

به عنوان مثال، تبلیغات بنر خورشیدی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را برای افرادی که لزوما آماده دریافت آن نیستند منتشر کنند از سوی دیگر، بازاریابان که تاکتیک های ورودی دیجیتال را استخدام می کنند از محتوای آنلاین استفاده می کنند تا مشتریان هدف خود را با ارائه دارایی هایی که برای آنها مفید باشد بر روی وب سایت های خود جذب کنند. یکی از ساده ترین و قدرتمندترین دارایی های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب سایت شما اجازه می دهد بر اساس شرایطی که مشتریان خدمات ایده آل خود را جستجو می کنند، سرمایه گذاری کنند.

در نهایت، بازاریابی ورودی یک روش است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تبدیل، نزدیک و لذت بردن از مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفا یک اصطلاح کلیدی برای توصیف تاکتیک های بازاریابی آنلاین از هر نوع است، صرف نظر از اینکه آیا آنها در حال ورود یا خروج در نظر گرفته می شوند.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

اگر چه معیارهای نهایی برای ارزیابی هر گونه ابتکار تجاری باید بازده سرمایه گذاری یا معیارهای مالی دیگر به طور کلی باشد، معیارهای ارزیابی و معیارهای کمپین بازاریابی دیجیتال را می توان در جزئیات بیشتر مورد بحث قرار داد. معیارها و معیارها را می توان با توجه به نوع و مدت زمان آن دسته بندی کرد. با توجه به نوع، می توانیم این کمپین ها را "Quantitative" یا "Qualitatively" ارزیابی کنیم. معیارهای کمی ممکن است شامل "حجم فروش" و "افزایش / کاهش درآمد" باشد. در حالیکه معیارهای کیفی ممکن است شامل «آگاهی برند، تصویر و سلامت» و همچنین «ارتباط با مشتریان» باشد. تغییر دادن تمرکز به مدت زمان، ممکن است ما نیاز به اندازه گیری برخی از "معیارهای موقت"، که در طول سفر خود به ما برخی از بینش را می دهد، همچنین ما نیاز به اندازه گیری برخی از "معیارهای نهایی" در پایان سفر برای اطلاع رسانی استفاده اگر ابتکار کلی موفقیت آمیز بود یا نه به عنوان مثال، اکثر معیارهای اجتماعی اجتماعی و شاخص هایی نظیر نظرات، اشتراک ها و نظرات تعامل ممکن است به عنوان معیارهای موقت طبقه بندی شوند در حالی که افزایش / کاهش نهایی در حجم فروش به وضوح از رده نهایی همبستگی بین این دسته ها باید وجود داشته باشد. در غیر این صورت، نتایج ناامید کننده ممکن است در نهایت اتفاق بیفتد - به رغم توهم موفقیت در درک اولیه در طول پروژه.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

تمرکز نامرئی بر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است؟ 

تا قبل از پیشرفت های تکنولوژی تمرکز هزینه های تبلیغاتی برای فروش و تولید به تنهایی کارآمد بود اما در حال حاضر دیگر اینگونه نیست . مشتریان که بزرگترین موفقیت ها را دیده اند به این نتیجه میرسند که موفقیت زمانی است که بیشترین هزینه صرف آگاهی از برند شود پس نیاز به رهبری و هدایت جدیدی است تا در راهی نو قدم بگذارید و از رقیبان خود برای جذب مشتری پیشی بگیرید شما باید ذهن و افکار مشتریان خود را پرورش دهید زیرا هدف تنها فروش نیست . شما باید در صدر افکارو ذهن دیگران باشید و اینکار فقط وقتی میتواند تحقق یابد که پیام های تبلیغاتی تان یکی پس از دیگری به آنها برسد وقت آن رسیده تا اعتماد خود را بدست بیاورید پس اگر تمرکز لازم را داشته باشید متوجه این خواهید شد که همچنان که هزینه های شما برای تبلیغات در حال افزایش است بدون ایجاد تغییر در نوع فعالیت یا برند خود به موفقیت در دستیابی به بازار مشتریان خواهید رسید.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

قیف بازاریابی شما تکامل یافته است .

شما نمی توانید یک کانال بازاریابی کامل ایجاد کنید که مخاطبان شما را از طریق یک فرایند گام به گام از پیش تعریف شده بیشتر جذب خود کند. مخاطبان شما ده ها راهپیمایی بازاریابی مانند آنچه که شما به دنبال آن هستید را دیده اند و برآن تسلط دارند . اما شما باید در این راه ایستادگی کنید و نیاز دارید که قیف بازاریابی خود را به یک تجربه تبدیل کنید و اعتماد واقعی و قابل توجهی را برای مخاطبانتان ایجاد کنید . در این بین کمیابی مشتری و یا شمارش معکوس برای رسیدن به بازار دیگر کار نمی کند در عوض شما باید مخاطبان خود را با محتوای مربوطه در زمان مناسب براساس سطح فعلی آگاهی و مشارکت خود تغدیه کنید . این تنها راه برای ایجاد اعتماد شما است و این اعتماد آنها به آن چیزی است که شما نیاز دارید و میتوانید بهترین سال تجاری را برای خود بسازید.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

یک پلتفرم کافی نیست!

اگر فک میکنید در انتخاب دامنه یک پلتفرم کافی است , دوباره فک کنید دنبال کنندگان شما در فیس بوک همان هایی نیستند که در youtube هستند و کسانیکه در یوتیوب هستند متفاوت با خوانندگان شما در Entrepreneur.com

به این ترتیب، کلید موفقیت شما این است که مطالب خود را چندین بار نمایش دهید در گذشته این کار هزینه بر و وقت گیر بود یک ویدیو واحد را بسازید و آن را به یک پست وبلاگ، یک مقاله عمیق، یک قسمت پادکست و منابع اضافی تبدیل کنید. شما حتی میتوانید به نوبه ی خود این محتوا را به یک نوع ایمیل پست های رسانه های اجتماعی و ویدیو های کوچک تبدیل کنید

تعریف کردن پیشنهادات و توضیحات محصولات به صورت شفاف برای مشتریان , باعث می شود که به راحتی محصولات شما را درک کند و یک تفاوت بین شما و بقیه برندها ایجاد نماید و خود ایم مساله , مشتریان جدیدی را به سمت راه هدایت می کند که در نهایت به خاطر ویژگی محصولات به شما وفادار خواهد بود.

ارایه این پیشنهادات و توضیحات در پلتفرم های شماست .


  • sara dehghan


دیجیتال مارکتینگ

 در دنیای امروز اگه توجه لازم را نداشته باشید توانایی خود را برای رقابت بدون پرداخت هزینه های هنگف در تبلیغات و یا دیگر روش های بازاریابی آنلاین از دست خواهید داد "توجه افراد" امروزه از باارزش ترین فاکتور ها شناخته میشود زیرا کسب و کار ها به راحتی میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند یعنی اعتماد وقت و توجه افراد را به خود و کسب و کارشان جلب کنند. اما ممکن است مردم در بین پیام هایی ک دریافت میکنند گم شوند و متوجه نباشند که کدام از اهمیت بیشتری برخوردار است . این مقوله فرصت بزرگی برای شماست چون به محض اینکه توجه مردم را به دست آوردید , وفاداری و کیف پول آنها در دستان شماست!

پس باید دقت داشته باشید که پیام شما درمورد گسترش بازاریابی تان است پس شما باید آن را در زمان مناسب به افراد درست بفرستید و لحظه ای که آن را ضبط میکنید سعی کنید جوری عمل کنید که بیشترین توجه را به خود جلب کنید.


  • sara dehghan


دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه ای است. فرقی نمی کندکسب و کار اینترنتی  شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا نه! در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید یا اینکه یک ویدئوی آموزشی تولید کنید.

در واقع در این روش محتوای تولیدی شما مثل یک قلاب عمل می کند. با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبانتان می توانید آن ها را به مشتریانتان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان شما نیازشان بر طرف می شود و بعد به شما اعتماد می کنند و  خواهان محصولات و خدمات پولی شما که به محتواهای آموزشی تان ارتباط دارند می شوند.

در بازاریابی محتوا که زیر مجموعه ای از بازاریابی درونگرا است دیگر نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید و آنها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند. بلکه مشتری خودش با میل خودش به سمت شما می آید و خواستار محصولات و خدمات شما می شود.

  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

یکی از شش روند دیجیتال مارکتینگ که آگاهی تجاری شما را در سال 2018 منفجر خواهد کرد  'Mobilfication'است.

در چندین سال اخیر درباره تلفن همراه بسیار شنیده ایم اما براساس برخی دلایل نامعلوم بعضی شرکت ها هنوز اقدامات لازم را انجام نمی دهند دنیای امروز ینی در نقطه ای که هستید آنچه را که مردم انجام میدهند تماشا کنید و میتوانم به شما اطمینان بدهم که چهره خود را در تلفن همراهشان دفن کرده اند. موبایل برای سالهای آینده به عنوان یک اولویت مهم برای بازاریابان شناخته خواهد شد .  

استراتژی تلفن همراه را برای تعامل با مشریان خود انتخاب کنید! این به معنی ایجاد یک نوع وب سایت تلفن همراه است که بسته به نوع کسب و کار شما میتواند شامل ارسال پیام های متنی به مخاطبان شما باشد

شروع کار میتواند با ارسال دو پیام در ماه: یک پیام سرگرم کننده , یک  پیام تبلیغ و حتی یک تماس باشد! به سرعت متوجه میشوید مخاطبان شما به چه تعداد پیام پاسخ داده و عکس العمل نشان میدهند .

 

  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است و آنچه که در گذشته به کار برده میشد در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و کار شما به عنوان یک کارآفرین این است که این تغییرات را ایجاد کنید و ببینید چه چیزی شما را به آنچه که میخواهید می‌رساند.امروزه توانایی شما برای ایجاد منافع، ایجاد اعتماد و صمیمیت با کسانی است که به شما بیشتر نیاز دارند، و سپس آنها را متقاعد کنید که شما مناسب ترین انتخاب هستیدبناربراین شما باید تبدیل به همه جا و بالاتر از ذهن شوید، و می توانید این کار را با توجه به شش روند بازاریابی دیجیتال انجام دهید.

  • sara dehghan