تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی چیست؟
در یک نگاه سطحی هر دو مشابه به نظر میرسند . در درجه اول هر دو در یک فضای آنلاین اتفاق می افتد ونیز هردو تمرکز بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مردم دارند پس تفاوت چیست ؟
اصطلاح «بازاریابی دیجیتال» بین روشهای بازاریابی و کشف (و یا آنچه که ما اکنون می توانیم به عنوان روش های ورودی و خروجی) اشاره کنیم، تفاوت نمی کند. هر دو هنوز هم تحت چارچوب بازاریابی دیجیتال قرار دارند. تاکتیک های بیرونی دیجیتال این موضوع را هدف قرار میدهد که پیام های تبلیغاتی را تا آنجا که امکان داشته باشد به طور مستقیم در مقابل بسیاری از مردم در فضای آنلاین قرار دهد بدون اینکه در نظر بگیرد آیا مرتبط هستند و یا اینکه استقبالی از آن می شود!
به عنوان مثال، تبلیغات بنر خورشیدی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را برای افرادی که لزوما آماده دریافت آن نیستند منتشر کنند از سوی دیگر، بازاریابان که تاکتیک های ورودی دیجیتال را استخدام می کنند از محتوای آنلاین استفاده می کنند تا مشتریان هدف خود را با ارائه دارایی هایی که برای آنها مفید باشد بر روی وب سایت های خود جذب کنند. یکی از ساده ترین و قدرتمندترین دارایی های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب سایت شما اجازه می دهد بر اساس شرایطی که مشتریان خدمات ایده آل خود را جستجو می کنند، سرمایه گذاری کنند.
در نهایت، بازاریابی ورودی یک روش است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تبدیل، نزدیک و لذت بردن از مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفا یک اصطلاح کلیدی برای توصیف تاکتیک های بازاریابی آنلاین از هر نوع است، صرف نظر از اینکه آیا آنها در حال ورود یا خروج در نظر گرفته می شوند.
- ۹۷/۰۳/۲۷