دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ|کوچ مارکتر|مدرس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ|کوچ مارکتر|مدرس دیجیتال مارکتینگ

بایگانی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دیجیتال مارکتینگ

آیا نیاز به بودجه ای بزرگ برای بازاریابی دیجیتالی نیاز دارم؟

همانطور که دیدید، واقعا بستگی به عناصر بازاریابی دیجیتالی شما دارد که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید اگر شما با تمرکز بر تکنیک های ورودی مثل جستجوگرها، رسانه های اجتماعی و ایجاد محتوا برای یک وب سایت پیش بروید خبر خوب این است که شما به هیچ وجه نیازی به بودجه زیادی ندارید با بازاریابی ورودی، تمرکز اصلی در ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان شما می خواهند مصرف کنند، مگر اینکه شما قصد دارید که این کار را خارج از منزل انجام دهید، تنها سرمایه ای که به آن نیاز دارید، وقت خود است. با تکنیک های خروجی مانند تبلیغات آنلاین و لیست های خرید ایمیل، بدون شک هزینه ای وجود دارد. آنچه که هزینه می کند، بسته به این است که به دنبال چه نوع دیدی هستید که می خواهید به عنوان یک نتیجه از تبلیغات دریافت کنید. به عنوان مثال، برای پیاده سازی PPC با استفاده از Google AdWords، شما در برابر سایر شرکت های صنعت خود، در بالای نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، نمایش داده می شود. با توجه به رقابت کلمات کلیدی، این می تواند به طور منطقی مقرون به صرفه و یا بسیار گران قیمت باشد، به همین دلیل است که تمرکز بر ساختن دستاوردهای اساسی  خود را نیز مناسب می دانیم.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

احتمالا این سوال را از خود می پرسید که چه مدت طول خواهد کشید تا نتایج حاصل از محتوا را  مشاهده کنم؟

با بازاریابی دیجیتال، اغلب می توانید احساس کنید که شما می توانید نتایج بسیار سریعتر از آنچه که ممکن است در بازاریابی آفلاین مشاهده کنید، به دلیل این واقعیت است که اندازه گیری ROI آسان تر است با این حال، در نهایت به مقیاس و کارآیی استراتژی بازاریابی دیجیتال بستگی دارد. اگر وقت خود را صرف ساختن خریداران جامع کنید وبرای شناسایی نیازهای مخاطبان خود زمان بگذارید و برای ایجاد یک محتوای آنلاین با کیفیت به منظور جذب و تبدیل آنها تمرکز می کنید، احتمالا در شش ماه اول نتایج قوی خواهید یافت. اگر تبلیغات پرداخت شده بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج حتی سریعتر می آیند، اما توصیه می شود که با استفاده از محتوا، جستجوگرها و رسانه های اجتماعی برای موفقیت درازمدت و پایدار، ساختن و رسیدن به یک روند طبیعی  ((یا "رایگان") خود را متمرکز کنید.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

اگر شرکت شما در قالب یک  business-to-consumer (B2C) فعالیت می کند و وابسته و قیمت محصولات شما باشد  احتمال دارد که هدف تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما جذب افراد به وب سایتان و تبدیل آنها به مشتریان بدون نیاز به صحبت آنها با یک فروشنده باشد به همین دلیل شما احتمالا کمتر به تمرکز بر "رهبری" در معنای سنتی خود و بیشتر به تمرکز بر روی ساختن یک سفر شتاب دهنده خرید، از لحظه ای که کسی در وب سایت شماوارد می شود، تا لحظه ای که از آن خرید می کند هستید . این اغلب به این معنی است که ویژگی های محصول شما در محتویات شما در قیف بازاریابی بیشتر از کسب و کار B2B است و شما ممکن است نیاز به استفاده از تماس های قوی تر (CTA) داشته باشید. برای شرکت های B2C، کانال هایی مانند Instagram و Pinterest اغلب می توانند ارزشمندتر از پلتفرم های متمرکز بر کسب و کار LinkedIn باشند


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کار در هر صنعت کار کند صرف نظر از آنچه که شرکت شما به فروش می رساند، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ایجاد شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است با این حال، این به این معنی نیست که همه شرکت ها باید راهبرد بازاریابی دیجیتال را به همان شیوه پیاده کنند

برای بررسی  کارکرد درB2B خواهیم دید که اگر شرکت شما B2B باشد، احتمال دارد که تلاش های بازاریابی دیجیتال شما در راستای نسل رهبری آنلاین قرار گیرد، و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت هدف برای فروشندگان خود از طریق وب سایت و حمایت از کانال های دیجیتال است فراتر از وب سایت شما، احتمالا تصمیم می گیرید که تلاش های خود را روی کانال های متمرکز بر کسب و کار مانند LinkedIn جایی که جمعیت مورد هدف شما وقت خود را در آن میگذرانند متمرکز کنید.


  • sara dehghan

دیجیتال مارکتینگ

مفهوم بازاریابی برونگرا یا  Outbound Marketing مفهوم جدیدی نیست و قرن ها قدمت دارد . اما اصطلاح بازاریابی برونگرا نسبتا جدید است و حدود دو دهه از عمر آن میگذرد. در واقع کسانی که بازاریابی درونگرا یا ورودی Inbound Marketing را مطرح کردند ترجیح دادند تقریبا هر روشی را که قبل از آن وجود داشته زیر چتر Outbound Marketing قرار دهند .

یکی از تعریف های ساده و دقیق بازاریابی برونگرا این است که در بازاریابی برونگرا گفتگو با مشتری همیشه به درخواست کسب و کار آغاز میشود .

کسانی مثل ست گاردین ترجیح میدهند بازاریابی برونگرا را Interruption Marketing یا بازاریابی وقفه انداز یا حتی بازاریابی مزاحم بنامند. چون مخاطب مشغول کار دیگری است و هدف دیگری را دنبال می کند و ناگهان باید با پیام عرضه کننده ی یک خدمت یا محصول مواجهه شود . به عبارتی بازاریابی برونگرا معمولا با ایجاد وقفه در مسیردیدن یا شنیدن مخاطب انجام میشود .

اما شاید بهتر باشد کسی که در حوزه ی استراتژی محتوا کار می کند اصطلاحی مثل بازاریابی برونگرا را انتخاب کند و به کار ببرد چون این اصطلاح بار معنایی منفی ندارد و احتمالا پیش داوری کمتری را در ذهن ما شکل می دهد .

راجب اینکه آیا اصطلاح بازاریابی برونگرا دقیق و صحیح است یا نه باید بگوییم این اصطلاح امروز رایج شده و به صورت گسترده استفاده می شود اما می دانیم که بازاریابی بسیار فراتر از بحث گفتگو با مشتری (یا مخاطب ) و ارسال پیام به او و دریافت پیام های اوست.احتمالا چون اصطلاح بازاریابی برونگرا بسیار رواج یافته است چندان مهم نیست که اصرار داشته باشیم آن را حذف یا اصطلاح کنیم .

اما خوب است لاقل خودمان به خاطر داشته باشیم که آنچه درباره اش حرف میزنیم صرفا بخشی از Marketing Communication (ارتباطات بازاریابی) است و تعبیری مثل Outbound Marketing Communication یا ارتباطات بازاریابی برونگرا می تواند دقیق تر باشد


  • sara dehghan